- Startsida
- Våra tjänster
- Publikationer
Publikationer
Här hittar du Tillväxtverkets publikationer från 2015 och framåt.
Söker du en publikation utgiven före 2015? Skicka ett mejl till tillvaxtverket@tillvaxtverket.se. Ange om möjligt titel, utgivningsår och publikationsnummer.
Söker du en rapport från Tillväxtverket till regeringen om ett avslutat regeringsuppdrag? Gå till sidan Slutrapporterade regeringsuppdrag.
-
Regionalt kompetensförsörjningsarbete
Systembild, utmaningar och möjligheter. Studien beskriver insatser inom kompetensförsörjningsområdet samt diskuterar utmaningar och möjligheter. Flertalet…
-
Ambassadörer för kvinnors företagande 2008-2014
2008-2014 har ca 2000 företagare varit ambassadörer för kvinnors företagande. I publikationen görs en kortfattad sammanfattning av projektet.
-
Öppna upp!
Nationell strategi för ett företagsfrämjande på likvärdiga villkor 2015-2020. Strategins syfte är att bidra till en utveckling av det offentligt finansierade…
-
25 år med kvinnors företagande
Från osynligt till drivkraft för tillväxt. Boken 25 år med kvinnors företagande handlar bland annat om vilka förändringar som har skett i arbetet med att…
-
Leaflet: Below the surface – What’s the talk and who gets the money II?
The leaflet is a summary of the key findings from the study "Below the surface - What’s the talk and who gets the money II? The study shows how stereotypes…
-
Regionala serviceprogram delrapport 2014
Rapport är en sammanställning och redovisning av hur länen genomfört sina respektive regionala serviceprogram under 2014. Den innehåller en beskrivning…
-
Under ytan – hur går snacket och vem får pengarna II?
Vid en första anblick kan det framstå som att offentlig finansiering till företag är könsneutral. Resultaten i studien visar dock att kvinnor och män tillskrivs…
-
Kartläggning av det företagsfrämjande systemet i Sverige
Rapporten ger en övergripande bild över hur det företagsfrämjande systemet ser ut i Sverige och ger svar på många frågor om dess historia, funktion, uppbyggnad…
-
Affärsutveckling för kreatörer eller kreativa affärsutvecklare?
Hur kan företagsfrämjande aktörer arbeta för att förändra förutsättningarna för entreprenörer och företagare inom kulturella och kreativa näringar att…
-
Open up!
A National Strategy for Business Promotion on Equal Terms 2015-2020. The National strategy for a business promotion on equal terms sets out eight goals…