Tillväxtverket

Publikationer

Här hittar du Tillväxtverkets publikationer från 2015 och framåt.

Publikation publicerade före 2015 hittar du i Tillväxtverkets publikationsarkivlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

  1. Data som strategisk resurs

    Rapporten Data som strategisk resurs, kartläggning och analys av tretton branscher är ett kunskapsunderlag som visar på vilka branscher som är lämpliga…

    Publikation Företag Regioner Andra aktörer Företagande Kompetens Affärsutveckling Digitalisering

  2. Att arbeta för hållbar turism

    Rapporten visar hur organisationer kan gå tillväga för att bli mer effktiva i sitt arbete med hållbar utveckling av turism. Målet är att gå från en händelsestyrd…

    Publikation Företag Regioner Andra aktörer Turism

  3. Anbudsskolan

    Lär dig mer om upphandling och att lägga anbud. Vill du veta mer om upphandling och hur du kan göra ett bra anbud? Använd vår anbudsskola för sociala företag…

    Företag Regioner Företagande Kompetens

  4. Kompetens för framgångsrik internationa­lisering

    Kunskap och förberedelser för val av strategi Erfarenheter och lärande från satsningen på Internationaliseringskompetens 2016–2018 Den ökade globaliseringen…

    Publikation Företag Andra aktörer Kompetens Affärsutveckling

  5. Internationa­liserings­kompetens - kortversion

    Att förbereda små tillväxtföretag och startups för internationalisering. En studie av följeforskare. Sverige är i hög grad ett internationaliserat och…

    Publikation Företag Andra aktörer Kompetens Affärsutveckling

  6. Framgångs­rikt styrelsearbete ­- En nyckel­fråga

    Att se styrelsen som en resurs för affärsutveckling - Erfarenheter och lärande från satsningen på Strategiskt styrelsearbete 2015–2017 Den ökade globaliseringen…

    Publikation Företag Andra aktörer Kompetens Affärsutveckling Digitalisering

  7. Ägardirektiv

    En ägares vilja och vision. I ett företags ägardirektiv tydliggör ägaren sin vilja och vision om hur företaget ska utvecklas på 3–5 års sikt. Det är en…

    Publikation Företag Företagande Kompetens Affärsutveckling

  8. Flygets roll för besöksnäring och miljö i Sverige

    Flyget har stor betydelse för svensk besöksnäring. Ungefär 60 procent av de utländska gästnätterna kan tillskrivas flyget. Samtidigt ökar utsläppen i absoluta…

    Publikation Företag Regioner Andra aktörer Turism

  9. Sociala företag i styrdokument och upphandling

    I februari 2018 lanserade regeringen en strategi för att stärka sociala företag och social innovation för att bidra till ett hållbart samhälle. Bland samhällsentreprenörer…

    Publikation Företag Regioner Företagande Finansiering

  10. Sociala företag och social innovation i media 2008-2019

    I februari 2018 lanserade regeringen en strategi för att stärka sociala företag och social innovation för att bidra till ett hållbart samhälle. Bland samhällsentreprenörer…

    Publikation Företag Regioner Företagande