- Startsida
- Våra tjänster
- Publikationer
Publikationer
Här hittar du Tillväxtverkets publikationer från 2015 och framåt.
Söker du en publikation utgiven före 2015? Skicka ett mejl till tillvaxtverket@tillvaxtverket.se. Ange om möjligt titel, utgivningsår och publikationsnummer.
Söker du en rapport från Tillväxtverket till regeringen om ett avslutat regeringsuppdrag? Gå till sidan Slutrapporterade regeringsuppdrag.
-
Data som strategisk resurs
Rapporten Data som strategisk resurs, kartläggning och analys av tretton branscher är ett kunskapsunderlag som visar på vilka branscher som är lämpliga…
-
Att arbeta för hållbar turism
Rapporten visar hur organisationer kan gå tillväga för att bli mer effektiva i sitt arbete med hållbar utveckling av turism. Målet är att gå från en händelsestyrd…
-
Anbudsskolan
Lär dig mer om upphandling och att lägga anbud. Vill du veta mer om upphandling och hur du kan göra ett bra anbud? Använd vår anbudsskola för sociala företag…
-
Kompetens för framgångsrik internationalisering
Den ökade globaliseringen innebär att allt fler företag kan skala upp och växa i en internationell värld. Det innebär sänkta trösklar för expansion och…
-
Internationaliseringskompetens - kortversion
Sverige är i hög grad ett internationaliserat och exportorienterat land. Internationaliseringen leder till nya möjligheter, men kan också ställa krav på…
-
Framgångsrikt styrelsearbete - En nyckelfråga
Att se styrelsen som en resurs för affärsutveckling - Erfarenheter och lärande från satsningen på Strategiskt styrelsearbete 2015–2017 Den ökade globaliseringen…
-
Ägardirektiv
I ett företags ägardirektiv tydliggör ägaren sin vilja och vision om hur företaget ska utvecklas på 3–5 års sikt. Det är en förutsättning för ett aktivt…
-
Flygets roll för besöksnäring och miljö i Sverige
Flyget har stor betydelse för svensk besöksnäring. Ungefär 60 procent av de utländska gästnätterna kan tillskrivas flyget. Samtidigt ökar utsläppen i absoluta…
-
Sociala företag i styrdokument och upphandling
I februari 2018 lanserade regeringen en strategi för att stärka sociala företag och social innovation för att bidra till ett hållbart samhälle. Bland samhällsentreprenörer…
-
Sociala företag och social innovation i media 2008-2019
I februari 2018 lanserade regeringen en strategi för att stärka sociala företag och social innovation för att bidra till ett hållbart samhälle. Bland samhällsentreprenörer…